maanantai 19. toukokuuta 2014

Avautumisia ja uusia kokemuksia :)

Moips. Viikko menny taas kauheella hulinalla mutta ei se mitään. Ny muistellaan taas vähän aikaa taaskepäin ja kurkistetaan mitä kaikkee tapahtunu :) Mua on jotenki tän päivän kirjotus jännittääny. Meinaan siis, että kun mun on pitäny koko viikko kirjottaa, mutta se on jännittäny sen verran, että jääny. Toki kanssa viimeisen kouluviikon ja viimeisten tehtävien tekemisen kiire pitäny pois blogin äärestä. Mutta nyt on taas aikaa ja energia kirjottamaa, sekä paljon pohdiskeltavaa ja kerrottavaa nii eiköhän sitte mennä asiaan :)

Viime maanantaina sen jälkee ku olin kirjottanu tein yhen koulutehtävän illasta Katin kanssa ja lähin siitä kahen Sossu luokkalaisen läksiäisiin kun ne vaihtaa opiskelemaan toiselle paikkakunnalle. Meillä oli yllättävän hauskaa, vaikka oon jotenki osan porukan kanssa vieläki vähän epävarma miten suhtautua. Myöhemmin illasta mentii baariin vielä jatkoille ja siellä sitten pari joi ittensä siihen kuntoon että ite selväpäisenä vähän hävetti.. Olin kanssa yllttyny kun pari likka kaverii luokalta kysy et miten mä pystyin asuu aikasemman exän kanssa edes sen muutaman viikon saman katon alla eron jälkeen. Sitä sitten puitiin jonki aikaa vaikka kuinka selitin että mulla oli nii paljon sitä patoutunutta vihaa ja aggressiota, että sen voimalla oikeestaan jaksoin, kun kämppää etin. Siitä sitten ku tein lähtöä kotiin nii samalla kun vahin yhtä luokkalaista, ettei lähe sinkoilee minnekään (Oli juonu ittensä pöydän alle ja sit sitä piti paapoo ku vauvaa, mikä otti pannuun, ku olisin halunnu päästä nukkumaan, aamulla aikasen herätyksen takia), nii mun hyvä ystävä tuli kanssa sinne baariin nii vaihettiin siinä vähän kuulumisia. Pääsin kuitenki irtautumaan siitä hulunmyllystä sitten ja päsin nukkumaan.

Tiistai aamulla sitte heräsin tosiaan aikasin, ku kasilta piti olla kampuksella. Lähin aktiivisena tutorina taas edustamaan oppilaitosta ja omaa linjaani lukiolaisille. Siellä oli tosi mukavaa, vähän akwardii ku olin ainoo jolla oli haalarit ja raahasin niitä sitte koko päivän mukanani, ku esittelyn jälkeen oli vielä viimenen koulupäivä tältä vuodelta. Koulusta ku pääsin nii olin ihan rätti. Kotona sitte ku olin syöny ja pistin leffan pyörimää ajan kuluks nii nukahimpa siihen koneen ääreen sitten. Tasan seiskalta heräisin sitten pienoiseen paniikkiin, ku tajusin oikeesti nukahtaneeni. Piti nimittäin nähä kaveri seiskan ja kasin välillä, mutta nähtiiki vasta kasilta nii ei ollu mitää hätää :) Sitte ku nähtii nii mentii kahville meille jo aika perinteiseen paikkaan. Mulla oli pieniä perhosia mahassa, koska olin maanantaina kirjottanu ton tunnustus kirjotuksen, enkä ollu ollenkaa varma oliko se lukenu sitä. Olisin pariinki kohtaan halunnu ottaa asian esille mut just ku olin saamassa sanaa suustani niin menin joko ihan lukkoon eikä siitä tullu mitään, tai sitte hän ehti alottaa uuden puheen aiheen. Meille ku on ominaista, että tikustakin saadaan asiaa joka johtaa aina sit johonki uuteen asiaan. Hiljaisuus siis harvinaista :D Mulla toki pyöri kanssa päässä meidän kaikki aikasemmat keskustelut mitä oltiin käyty yhessä parisuhteista jne. Joten osasin kuvitella sillon miten hän ehkä reagois siihen että kertoisin että mulla on alkanu tulee tunteita häntä kohtaan.

Mulle on jo se tosi paljon, ja oon siitä tosi kiitollinen että mulla ylipäätänsä on niin hyvä ystävä ku hän. Ja vielä kun miettii, että me oikeesti tutustuttiin vasta vähän päälle kaks kuukautta sitten. Ei ihan heti uskois, ku miettii, miten helposti ymmärretään toisiimme, ajatellaan välillä asioista ihan samalla tavalla tai ajatellaan samaa asiaa samaan aikaa. Mulle hän on ainakin tosi läheinen ja tärkeä ihminen ja se että vaikka mulla on tunteita häntä kohtaan nii, mulle jo hänen ystävyys on enemmän ku mitä uskaltaisin pyytää. Ja oon jo siitä tosi onnellinen :)

Keskiviikkona mulla oli sit viimestäki viimesempi luento joka oli oikeestaa aika turha. Opeteltii vuoteen sijaamista sunmuuta "hoidollisempaa".. Siitä kävin äkkiä kotona syömässä ja lähin ulkoiluttaa vikaa kertaa tänä lukuvuonna haalareita ku kävin viimesessä lukioesittelyssä. Sieltä tulin sitte kotiin vaihtaa vaatteet ja lähin moikkaa tuettavaa, joka oli muistanu väärin että millon pääsee koulusta nii oottelin sen perheen kotona pikkuveljen kanssa vajaa tunnin että neiti tulee kotii :D Siitä sitte fillaroitiin ympäriinsä ja jutskailtiin taas kaikkee maan ja taivaan väliltä.

Siinä sitten ku tulin kotiin nii avasin keskutelun tän mun.. no voihan sitä ihastukses sanoo. kutenkin.. hänen kanssaan ja hermoilin että onko jo lukenu blogia.. Eipä siitä mitään mainintaa tullu nii keräsin sitten rohkeuteni ja kysyin hältä, että mitä oikein ajattelee miusta. Kysymys tais mennä suoraan, että millasena ihmisenä miuu pitää? Ajatuksena mulla kuitenkin oli, että just mitä hän miusta ajattelee. Myönsin tässä samalla kun juteltiin aika avoimesti että mulla on tullu kiinnostusta ehkä vähän enemmänki häntä kohtaa, ja tietysti hän oli sen huomannu. Mulla kun on se et jos tykästyn/kiinnostun/ihastun johonki nii se käy jossain vaiheessa aika selväks, vaikka kuinka yrittäisin peitellä sitä. Tai sitten se ehkä onki just se peittely mikä on se ongelma... En mä tiiä, kukaa ei oo koskaa kertonu mulle mikä sen paljastaa :D Siinä keskustellessa hän kerto asioita jotka sai mut tosi iloseks, ja sitten myös toki jotain mikä vähän harmitti mutta ymmärsin täysin mistä se johtu. Me ollaan kuitenki tosi paljon juteltu tän tyylisistä asioista nii osasin arvata ainakin osan mitä hän kerto. Jotku asiat olin myös ihan huomannu hänestä ku ollaa nähty. Aluks mä en meinannu uskoo sellasii satunnaisia merkkejä, mutta ku rupesin kiinnittää huomioo niihin nii aloin alkaa laskee 1 + 1= 2.. Siitä olin kans tosi ilosesti yllättyny, että haluttii molemmat vaalia ennen kaikkea meidän ystävyyttä, ettei annettai ton vaikuttaa siihen. Olin jopa vähän yllättyny, koska myös siitä tajusin että mäki oon hänelle myös tärkeä ihminen. Mulle se on tosi iso tieto.. Varsinki ku koko nuoruuden ollu siinä uskossa ja mun on annettu ymmärtää, että mulla ei oo paskan väliä kellekää. Siitä oppinu onneks viime aikoina hyvin pois, mutta on siitä huonoina päivinä jäänteitä. Keskutelu oli aluks mulle kanssa tosi vaikee, koska mulla on niin paljon negatiivisia kokemuksia näisä asioista puhumisesta, että tavallaan pelkäsin jopa aluks. Mutta ku keskutelun sävy pysy tosi rentona, asiallisena ja rehellisenä ilman mitää negatiivista niin olin siitäki tosi ilonen.

Tostaina mulla oli sitte päivällä haastattelu Jyväskylän kaupungin hoitoalan sijaisuuksiin. Ja mä pääsin listoille!! Jeeee! Sieltä menin sitten kampukselle raapustaa koulutehtäviä ja Hanna tuli nappaamaan mut ja mentii sen luokse. Siellä sitten juoruttiin, pelattiin Assasin's Creed 2:sta ja naurettii paljon :) Oli ihanaa viettää aikaa likka kaverin kanssa, jonka kanssa tulee kanssa hyvin juttuun. Vaikka Katista on tullu sellanen mun Jykylän paras kaveri nii on Minna ja Hanna mulle ne heti seuraavaks tärkeimmät. Ollaa kuinteki samaa porukkaa :)

Perjantaina mulla sitte oli oikeestaa aika turha päivä...Kävin kampuksella viimeistelemässä ja palauttamassa parit kouluhommat ja kahta kaverii mun piti nähä nii en nähny niistä kumpaakaan vaan Katia. Se tuli mun luo seuraks ja juteltii ummet ja lammet taas mies asioista :D Siitä sitten vietin loppu illan lukien kirjaa, katoin leffan ja mussutin suklaata. jossai kahen aikaa koin sitten paskahalvauksen. Exä laitto viestiä... mul soi koneelta musiikki ku oli mp3:sta akku loppu, mut muuta ei ollu auki. Eli face viesti tuli puhelimeen. Sillä hetkellä, ku katoin puhelinta et kuka mua oikee tähän aikaa kaipaa nii menin hetkellisesti jopa paniikkiin. Se että näin sen naaman pikku kuvana mun puhelimen näytöllä sai mut joksi about minuutiks ihan totaaliseen paniikkiin... Ero viikko tehny oikee kunnolla tehtävänsä. Saman tien rupes päässä pyörii "mitä se musta haluaa, mitä oon ny tehny, mitä syytöksiä tai muita mä nyt saan niskaani?" Siis kauhee pelko, kunnes tajusin ettei sillä voi olla mulle enää mitää sellasta sanottavaa.. Ja kun sain viestin katottua nii melkee aloin nauraa itelleni.. toinen kyselee millon palauttaa kirjan jonka lainasin sille nii mä meen ihan kauhun valtaan.. Mut on se aika huvittavaa kanssa että ekasta exästä ku joku puhuu nii mulle tulee kunnon viha ja vastenmielisyys päälle ja toisesta paniikki... ihan hyvin menee mulla miesten kanssa..

Launtaina sitten tapahtu paljon kaikenlaista. Yritän tiivistää ku en jaksa kauheen pitkää kohta enää kirjottaa :D Aamusta nukuin pitkää ja lähin jossai vaiheessa sitte tohon ihan lähellä olevaan Kirkkopuistoon jätskille hyvän ystäväni kanssa, mihin jäin sitten ite istukselemaan kun hänen piti nähä toistaki kaveria. Kävin siinä sitte vaihtaa illaks mukavampaa päälle + oli ihan turkasen kuuma nii päätin muutenki vaihtaa farkut mekkoon. Törmäsin luokkalaiseen, kun oottelin Katsua (Katia) ja juteltii niitä näitä. Sitte ku Katsu tuli keskustaa nii lähettii käymää kaupassa hakee evästä yölle ja mentii ekalle tuttavien keikalle. Siitä se ilta eteni tosi mukavasti kuunnellen erilaisissa paikoissa erilaisia musiikki tyylejä mikä oli iha mahtavaa. Illan kruunasi vielä mun ja hyvän ystäväni käymä keskustelu joka (ainaki näin uskon) oli meidän hyvä käydä. Pohjautu keskiviikkoseen, mutta juteltiin siitä vielä laajemmin, eilen toki sitten pyysin että voitais käydä vielä kasvotusten tämä uudestaan, sillä molemmat oli enemmän tai vähemmän alkoholin vaikutuksen alaisena. En sillä pyytäny etten uskois, että asiat pistäis paikkansa, vaan se et haluan sen olevan aitoa ku noista puhutaan eikä esim. viinan rohkasemana. Okei olin toki iteki sillon rohkeempi ja näin, mutta uskon että kun asioista on jo puhuttu nii ei varmaan ens kerralla oo niin vaikeeta. Se kanssa, että ku mulla tosiaan on niin paljon negatiivisia kokemuksia tosta aiheesta niin haluun vahvistaa kanssa sitä positiivisuutta. Lauantaina huomasin kanssa sen että kun hän kehu mun ulkonäköä, niin en kavahtanu, mikä on oikeestaan aina mun reaktio siihen. Otin sen hyvänä merkkinä koska jos mä aina muuten kavahtaisin niitä sanoja ja hänen kanssaan en, niin kyllä se multa kielii luottamusta.
¨
Mä jo aikasemmin tossa kerroin kuinka paljon arvostan jo hänen ystävyyttään, koska se on mule jo tosi arvokasta. Ja mitä mun tunteisiin tulee.. No.. ne on mitkä on ja hän tietää ne. Voi käydä ( mitä vähän luulen) ettei meistä tulis ikinä mitään, mutta jos saan ystävänä hänet pitää nii voisin elää ihan yhtä onnellisena. Mitä sitä ei ystävän takia tekis :) Mä vaikka tukahduttaisin tunteeni, vaikka tiiän ettei se oo hyväks, mutta jos se tekis tästä helpompaa tai muuten tilanne tavallaan "vaatis" sitä. Tässä on kanssa kesä tulossa, minkä takia mm. ihan vain kysyin mitä hän musta ajattelee enkä muutenkaa lähteny ajaa asiaa eteenpäin. Voi olla että kun kesällä ei nää ku ehkä muutaman kerran nii tunteet rauhottuu tai voihan siinä toisinki päin käydä... Kuka tietää.. Mut sen mä tiedän, etten just kesän takia esim. ite ainakaa pystyis suhteeseen lähtemään. Mä oon jo kaks kertaa ny todistanu että mä en kestä etäsuhdetta. Se on mulle liikaa.. vaikka olis vain väliaikaista mut mun kohalla se tekee ennemmin vahinkoa kuin vahvistais suhdetta. Enkä mä muutenkaan tiiä olisinko valmis uuteen suhteeseen. Lyhyeeseen aikaan mulla kuitenkin menny kaks suhdetta ja molemmat aika isolla sodalla.. Ja haluun uskoo siihen et jos jotain on tapahtuakseen nii se tapahtuu ajallaan. Mä oon stressannu ja hermoillu viimeseen vuoteen ihan tarpeeks ihmissuhteiden eteen, et nyt meen ihan vaan virran mukana. Voin toki joitain asioita tehdä niiden edistämiseks eteenpäin mutta en lähe enää siihen sekoiluun niiden takia. Mä ajon ottaa muutenki ny elämän kanssa vähän löysemmin rantein, ja kattoo mitä se eteen tuo. Tässähän sitä toivottavasti on vielä hyvin edessä päin :) Mäki oon vielä nuori ja mulla on paljon koettavaa ja nähtävää vielä. Miks ei siis elää jokaista päivää täysillä ja hyvällä mielellä <3

Eilen sitten nukuin vaan johonki vähän päälle ysiin ja otti toi arska nii kunnolla päähän. Siinä sitten touhusin kaikenlaista: siivoilin, pesin pyykkiä, vaihoin lakanat, ja kattelin parit leffat. Illasta menin kaverin seuraks lähes tyhjään karaoke baariin ku hän oli töissä. Siitä menin sitten perinteisesti Katsun kanssa jameille! Siellä oli ihan sairaan kivaa ja juteltii aika paljon musaporukoiden kanssa :) Tuli ihan sellanen tervetullu olo ku parin kanssa juttelin :) Pari settiä vedettiin kanssa biisejä illan aikana ja tuli niistä ihan mahtava fiilis ku ne meni hyvin! Alan saamaa oikeesti itsevarmuutta tohon laulamiseen, koska aikasemmin illallaki kokeilin parit ihan uudet biisit. Ja ne meni ihan siedettävästi, ku just ottaa huomioon et vedin ne ekaa kertaa. Olin hyvin tyytyväinen itteeni eilen siis :) Ja siten jaksoin ollaki tosi hyvällä mielellä koko päivän aamun heräämisestä huolimatta.

Tänää sitte ku heräsin nii Katsu kyseli et millon lähetään ulkoilemaan, ku oltiin eilen siitä puhuttu. Ulkona oli joku 29 astetta ja ilma muuten ku lehmänhenkäys.. välillä kyllä tuuli mutta harvemmin siitä oli helpotusta ku oli niin kuuma. Mentii tohon Tuomiojärven rantaa, käytii pari kertaa uimassaki siinä jäätävän kylmässä vedessä, palvottiin aurinkoa ja juoruttiin taas kaikesta mahollisesta, pelattiin kanssa sulkkistaki jonki aikaa. oltii liikenteessä varmaa joku neljä tuntia joista kolme rannalla. Oli ihan mahtavaa! Näkymät oli rannalla kanssa kivat ;) Vaikka se on kyllä tois sijanen asia. Sit ku tulin kotii nii laitoin ruokaa ja kattelin leffaa, jonka jälkee alotin tän kirjottamisen. Onhan tässä jo sanoisinko pari tuntia humahtanu keposeen naputellessa. Mutta taidanki tästä alkaa lopettelemaan..

Musalle uskollisena muutama biisi mitkä sopii fiilikseen ja soinu taas parit päivät päässä:
Haloo Helsinki - Vieri vesi vieri & Perjantaina
Valvomo - Mikä kesä
Rihanna - Don't stop the music
Indica - Pahinta tänään

MD kiittelee taas tältä illalta lukijoita :) Öitä o/

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti