maanantai 5. toukokuuta 2014

Vähän lisää musaa elämään

Moips.

Eilen oli mahtava ilta.. tai venyhän se ihan aamun puolelle :D Mentii Katsun kanssa sinne jameille ja siel oli yllättävän hiljasta. Juoruttiin kuitenki tosi paljon ja tuntu ihanalta lähentyy noin mahtavan ihmisen kanssa! Ollaa kyllä laittoman paljon vietetty aikaa yhessä ny viimeseen pariin viikkoon, mut ketä haittaa. Mulla on siinä mahtava ystävä :) Juteltii kaiken näkösiä ja sitte meidän viereen änkes sellanen kännikala-hajuherne joka änkes väkisin juttuun mukaan vaikka kukaa ei kiinnittäny siihen mitää huomioo. Kati lähti siitä sitte aikasin kotiin ja mie jäin parin tutun kanssa sinne hetkeks mistä vaihettiin Timeen. Siellä pääsin taas nauttimaan tästä porukan ainoona selvänä olosta ku porukka oli hauskassa kunnossa. Mut oli ihan sairaan siistii tutustuu uusiin ihmisiin ja viettää aikaa niiden kanssa sillee et tunsin ainaki olevani tervetullu porukkaan. Siellä laulettiin mahtavia biisejä ja kuuli ku oikeesti ammattilaisetki laulo, nii meinashan siinä tippa linssii tulla kuinka onnekas on.

Sieltä jatkettii (elämäni ekaa kertaa) kaverin luo jatkoille missä kuunneltii hyvää musaa ja juteltii diippejä. Oli tosi mahtavaa, enkä ees tajunnu ku vasta viiden aikaa et nukkumaanki pitäis mennä, mutta pääsimpä lähtee vast seiskan aikaa :D Eikä mulla ollu herätys ku kympin jälkee. Oli kans siistii saada kehuja äänestä sellasilta ihmisiltä jotka oikeesti tekee duunikseen musan kanssa hommia.Tunsin itteni niin onnekkaaks et oon tutustunu täällä Jykylässä pariin tyyppiin joiden kautta mun kaveri piiri on lähteny laajenemaan. Saan myös sinänsä kiittää itteeniki, koska jos en olis koskaan alkanu laulamaan karaokessa nii en välttämättä koskaa olis tutustunu niihin ihmisiin.

Oon myös huomannu että mä ite oon saanu nostettua aika paljon mun itseluottamusta mm. just sillä että oon haastanu itteni just laulamisen saralla. Se on kuitenki aina ollu mulle herkkä paikka ja nyt ku mulle sanotaan pitkästä aikaa et mä oon ees jokseenki hyvä jossain nii haluun vaalia sitä. Onhan mulla sit myös esim. biisejä joita en voi laulaa tai saatika kuunnella tiettyjen tapahtumien takia. Musiikilla on aina ollu iso ja tärkee asema mun elämässä, mutta en koskaan ajatellu että se vois olla näinki vaikuttava! Mä alan taas oikeesti nauttii elämästä ja siitä mitä se tuo tullessaan, eikä ajatus feilauksesta tai muusta epäonnesta tunnu enää niin pelottavalta.

Ajattelin ylläpitää tota musa juttua jotenki ja sain sillon Pääsiäisriparilla ollessani hyvältä ystävältä tällasen kymmenen biisin haasteen, missä piti listata kymmenen itteesä jollain tavalla koskettanutta biisiä ja sitten haastaa kymmenen kaveria keneltä halus tietää saman. Lisäks toki piti merkata siihen se henkilö keneltä sen oli saanu. Ajattelin siitä tehä oman version tänne. Samoja biisejä on mutta otan nyt tähän vähän tarkemmin harkituna niitä, ja samalla selitän niitä vähän auki.

1. Disturbed - Innocece
- Kyseinen biisi ei ihan älyttömästi tarvii esittelyjä. Tää on aika ehdottomii suosikkeja Disturbedilta ja samalla yks parhaimmista asenne biiseistä mun mielestä. Sopii mielentilaa ku mielentilaa :)

2. Irina - Kymmenen kirosanaa
- Tää on jotenki voimauttava biisi aina ollu mulle. Tykänny siitä pikku likasta asti, ja nykyään laulan melkein aina karaokessa. Mun äänelle sopiva biisi ja omasta mielestäni mun isoimpiin onnistumisiin liitettävissä. Ekoi biisei myös millä haastoin itteni laulamaan :)

3. Antti Tuisku - Yritä ymmärtää
- Tää biisi on yks niistä jotka saa aina herkistymään. Kuuntelin tätä pienenä tosi paljon varsinki sillon ku meidän koira lopetettiin. Pimu oli mulle ku sisko ja yheksän veelle sellasen menetys on tosi iso asia. Kyllä se kuvaa mua muutenki, ja varsinki mun pelkoa siitä että mua ei ymmärretä tai varsinkaa mun menneisyyden painoa mun elämässä.

4. Guns and Roses - Patience
- Mun yks rakkaimmista pitkäaikaisista ystävistä soitti tän mulle teininä ja rakastuin siihen. En sen pahemmin muuten diggaa Guns and Rosesta mut tää biisi on jotain. Haikee mut kaunis.

5. Kaija Koo - Kaunis, Rietas, Onnellinen
- Sillon ku kuulin tän biisin ekaa kertaa mulla tuli saman tien sellanen fiilis et täähän on ihan ku mun elämästä. Siitä eteenpäin oon kuunnellu tätä sellasena voimauttavana biisinä. Tän kanssa oon saanu vähän itseluottamustakin nostettua.

6. Christina Aquilera - Not Myself Tonight
- Ensinäki Aquilera on aina ollu musallaan mun idoli. Ekoi esiintyjiä itse asias mitä muistan kuunnelleeni pienestä pitäen. Aquilera sai mut kanssa tanssimaan. Mutta se musa. Ja se nainen!!! Siis niin sellanen vahvan ja kauniin naisen malli että kelpaa ihailla. Varsinki tää biisi joka taas ylläri pylläri vähän kertoo musta. Enemmänki siitä mitä käy ku mä kuulen hyvää bailu musaa :) Ku pääsee bailaus tanssimaan nii musta tuntuu aina et ihan ku musta ottais sellanen vahvempi, kauniimpi ja itsevarmempi minä hallinnan.. Ihan ku se biitti sois mun suonissa ja muuttais mut ihan toisenlaiseks. Toki tää voi johtuu siitä et monesti sit musa on nii kovalla et basso tuntuu rintakehässäki :D

7. Fine Frenzy - Almost Lover
- Mulla oli vähän surullisempi ja synkempi kausi mun teini vuosina nii kuuntelin tätä biisiä tosi paljon sillon ku itketti. Tavallaan sain siitä lohtua ja tavallaan se vaan yllytti sitä. Löysin sen kaikkien näiden vuosien jälkeen kun muistelin joitain asioita mun menneisyydestä.

8. Donkey Ride - Empty streets
- Mun seurakunta nuoruudesta tullu mulle tosi tärkeeks tää biisi. Se kuvastaa mulle sen oikean polun ettimistä, korkeamman voiman avun huutamista. Tavallaan se kertoo myös mun omasta etsivästä uskostani. Siitä kuin etin itteeni, sitä mitä uskon, mihin uskoa, mikä on totta ja mikä valetta tässä maailmassa, mikä hyvää ja mikä pahaa. Ja ennen kaikkea sitä oman paikan, oman turvan ettimistä.

9. Indica - Pidä kädestä
- Tää biisi kuvastaa hyvin sitä mitä koen olevani sisältä. Mä vaikutan monille tosi vahvalta, päättäväiseltä ja ehjältä, vaikka oikeesti oon tosi hauras, säikky ja herkkä olento. Mähän en sitä haluu myöntää mutta se on osa mua niin minkäs teet. Biisistä tulee kanssa se, että ku etin sitä ihmistä kehen voisin vain ehdottomasti turvautua ja luottaa, keneltä voin pyytää apua ilman että mun tarvii pyytää sitä.

Indica tähän kanssa sen takia, että varmaan nykyinen mieltymys punaseen tukkaan tulee siitä että ihannoin pikkulikkana kanssa Jossua tosi paljon. Halusin pienenä olla yhtä kaunis ja lahjakas ku se. Jollai tavalla erityinen. No... Nyt mulla on punanen tukka ja olen löytäny oman ääneni. Pitäis vaan oppii käyttään sitä :)

10. Bullet For My Valentine - Tears don't Fall
- Bullettii tutustuin leiri kaverin kautta kun mulla oli joskus teininä yks epämääräinen suhdesäätö.. ei sitä vakavaks voinu sanoo nii sitä ei sillai lasketa. Mut kyllä se sillee kolhas ku se loppu.. Bullettii kuuntelin sit sillon tosi paljon. Nykyään kuuntelen sitä muutenki paljon, koska metalli on metallia. Mahtavaa musaa ja tää on mun leppari biisi niiltä :)

Tässä taas pieni kurkistus mun elämään ja vähän pintaa syvemmältä :) Iteki taas koin pieniä oivalluksia noita biisejä pohdiskellessa. MD kiittää ja painuu nukkumaan... Viimesen 38 tunnin sisään nukkunu kolme tuntia nii vähän kyllä väsyttää :D Öitä ja hyviä luku hetkiä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti