perjantai 15. elokuuta 2014

Vapailla taas ja tyylillä!


Maanantaina miulla oli aamuvuoro, eikä siellä oikein mitää sen ihmeellisempiä tapahtunu. Meille tuli se uus opiskelija, mutta se meniki toiselle osastolle. Työpäivässä ei siis ollu mitään ihmeitä, rauhallisempaa ku sunnuntaina. Kotiin ku pääsin nii nukahin sohvalle ja heräsin siihen ku Nipsu soitti mulle et oli textannu, enhän mä sitä ollu huomannu ku nukuin :D Tein siinä sitten lähtöä ulkoilemaan, ku sain Rooralta huolestuneen viestin et oonko kuullu Humppiksesta jotai. No siinä hetki viestejä vaihettuamme kävi ilmi ettei siitä ollu kuulunu mihinkää suuntaa kellekää vaikka sille oli soiteltu ja muuta, nii pääs iteki vähän huolestumaan. Sit luin vielä facesta (ku oon tykänny Keski-Suomalaisesta, eli vähän ku Keski-Suomen Hesari, niiden sivusta nii saan niiden erilaisista artikkeleista postauksii etusivulleni) että Jykylän keskutassa oli tapahtunu sinä yönä joku puukotus, nii huoli nosti kunnolla päätään! Laitoin samantien omat hätääntyneen viestini Humppiskelle, että kai sillä oli kaikki hyvin?? Lähin toki luvatusti ulos Nipsun ja sen koiran kanssa, mutta ajatukset oli ihan muualla.. Nipsu onneks ymmärs ja yritti mun kanssa pähkäillä että mikäköhän oli homman nimi. No ei onneks menny kauaa ku sain vastauksen ja huokaisin helpotuksesta. Humppis oli vaa ollu sopivasti nukkumassa.. Tuntu vähän hölmöltä sen jälkeen, mut tällanen mää oon. Huolehin mulle tärkeistä ihmisistä :) Juteltii jonki aikaa siinä illasta vielä ku olin kömpiny ulkoota kotii ja tein ruokaa. Sitten yritin painuu nukkumaan, mut en oikee saanu nii hyvin nukuttuu..

Tiistaina sitten aamuun menin kuitenki ihan pirteenä vaikka tosi väsyneenä. Alkohan mulla sentää taas vapaat!! Peräti kolme päivää! Aamussa meillä oli kanssa opiskelija meidän puolella nii oli vähemmän töitä nii aamu oli tosi rento. Töistä ku pääsin nii kävin kotona äkkii suihkussa, otin torkut, vaihoin kivemmat kuteet ja viiletin seurakunnan nuorten iltojen syyskauden avajaisii moikkaa vanhoja kavereita. Enimmäksee jätkäporukalla oltiin (kyllä olen Espoossa yksi pojista vaikka mulla oli jopa mekko päällä :D) vaikka oli siellä vanhoja tuttuja likka isosiaki paikalla joiden kanssa tuli kans juteltua. Oli ihanaa nähä sitä hyvää puolta Espoon menneisyydestä, vaikka tajusin ettei mulla oikeesti oo mitää painavia syitä muuttaa takas Espoosee, tai ees pääkaupunki seudulle. Enemmän mulla on syitä, miks haluun pysyy pois sieltä. Nuorten illasta tulin kotii sitten koneen ja jäätelökulhon ääreen :9 Namnam!

Yöllä sitten ku kömmin nukkumaan nii pyörin jonki aikaa pää täynnä laukkaavia ajatuksia ja pohdintoja, etten oikee saanu nukuttuu. Oli sitte pakko nousta takas ylös ja kaivaa perinteiset kynä ja paperi ja kirjottaa ne ajatukset ja fiilikset ulos itestäni. Jotkut asiat meni ihan mainitsemalla, joitai ois halunnu pohtii lisää, mutta olin siihen liian väsyny. Kun olin saanu kirjotettua aatokseni ulos päästäni, niin pääsin nukkumaan ja nukahinki sitte aika nopeesti. Tosin oudot unet olivat seuranani, mutta ei ollu mitää uutta.


Lempia
sulla liiketeessä :) Uus liivi pääs kanssa kunnon koeajoon <3 Illan viiletessä oli mukavasti sopivan lämmin! Pahoittelen puhelimen laatuu.. Jyväskylään ku palaan nii kuvii tulee varmasti enemmän otettuu mun pinkillä paholais canonilla. (joka on ihan normi kamera :D)

Keskiviikkona nukuin sitte tosi pitkää univelkoja pois, herätin itseni tehokkaalla aamujumpalla ja suihkun jälkee laitoin pyykinki pyörimään. Olin siis tehokas! :) Kattelin siinä sitten yhen leffan välissä ja lähin moikkaamaan työkaverii, jonka kanssa käytii parilla ulkona. Sen jälkee näin viel vanhaa työkaverii Mirkaa :) Oli ihana nähä vanhaa tuttuu ja jutella tyttöjen juttuja, mut kuin aikuset! Okei, joissai vaiheissa tuli kikatettuu ku peruskoulu ikänen, mut minkäs teet ku on hauskaa! Juteltii vähän syvällisempiiki ku nainen naiselle, mikä oli mukava yllätys et meillä on niinki lämmin ja läheinen ystävyys suhde et se tuntu ihan luonnolliselta eikä millää tavalla kiusalliselta. Oli siis erittäin mukava ilta :)

Sieltä pääsin kotiin, niin mulla kävi tosi kiva tuuri ja alko ukkostaa.. No ei se aluks mitää pahaa ollu, mut sit se tuli tohon miejän asuinalueen päälle pyörimään ja pyöri siinä sinne kolmeen asti aamulla.. Onneks Humppis jutteli miun kanssa, oisin varmaan seonnu siit pelosta.. Ajatukset ku sain muualle, nii oli helpompi olla ja Humppis jälleen osas piristää mua just oikeella tavalla :D Mää en tajuu miten se onnistuu siinä XD Siinä on mulla oikeesti todella rakas ystävä, johon voi luottaa ja johon voi tukeutuu melkein tilanteessa ku tilanteessa. Mä arvostan sitä tosi paljon, koska ei mulla sellasta oo ihan kenen kans vaa..

Tänää sitten heräsin vasta puolenpäivän aikaa ja herättelin itteni vähän nopeemmin ku normaalisti vapaalla, sillä halusin päästä hyvissä ajoin moikkaamaan isovanhempia. Mummille ja ukille ku pääsin, nii oli ihan tervetullu olo, ku molemmat tuli rutistamaan nii et kylkiluut melkee rutis :) "Mummola" olluki mulle aina sellanen aito, rakastava ja turvallinen pakopaikka, missä on aina viihtyny. Kerroin sitte ukille mun suunnitteilla olevasta tatskasta, johon tuli tänä aamuna varmistus, että saan otettua sen maanantaina. Ukki meni ihan sanattomaks, ja se ei tosiaan mee ihan sanattomaks mistä vaa. Huomasin kanssa että sillä silmät kanssa kostu vähän. Mulle oli tosi tärkeetä että tän tatskan ukki hyväksyy, aluks sillä oli vaikeeta hyväksyy ajatusta siitä, että haluun mustetta ihooni ja olla vähän "kapinallis henkinen", mutta ollu ihan ok sen kanssa ja uteliaana halunnu kaikki mun kuvat aina nähä sitten valmiina. Näytin sitten kanssa tabletilla äiten ottamia kuvia niiden reissusta ja annoin ukin jutella miun Facebookin välityksellä äitelle.

Isovanhemmilta lähin sitten kaupoille, kun olin saanu vähän ylimäärästä, niin ajattelin tehä viimeset ostokset, mitkä olin aluks ajatellu jättää palkkapäivään ens viikolle, mut päätin hoitaa nyt jo pois alta :) Huomasin kaupoilla pyöriessäni, kuinka oma tyyli on selkiytyny, nyt oon oikeesti alkanu löytää sitä omaa itteeni ja kasvanuki tässä kesän aikana aika paljon, kiitos tän mun blogin syvällisempien kirjotusten ja lähimpien kanssa käytyjen syvällistenkin keskustelujen :) Ja nyt tietysti haluun kanssa tyylillä ilmaista itteeni ja sitä, millanen oon. Aatteli tänää vähän pinnallisemmin puhuu miun tyylistä (ja tyylistä ylipäätään), mutta ei huolta, mulla on suunnitteilla ja pohdinnassa jo aika deeppi kirjotus, kunhan saan vaa aikaseks :) Tässä muutamat mitä jäi käteen kaupasta tänää:










Vasemman puolisessa isossa kuvassa on neule, jonka sain tänää mummilta ja rakastuin siihen heti. Se oli ihan mua! Kukkakuviollisen tuubi-huivin ostin tänää :) Noita on kiva käyttää ny syksyllä ja muutenki, eikä oo liian paksu. Oikeella puolella tuo kaulakoru ollu pitkään suunnitteilla hankkia ja nyt sain aikaseks :) Ja tierysti uusiin kenkiin piti saada vähän piristettä veikeillä nauhoilla ;) Laitan kuvan kuhan saan tuunattuu noi kenkiin :)

Aikasemmin oon siellä täällä puhunu mun tyylistä ja mihin se on muokkaantunu, mutta nyt ajattelin ehkä vähän avata sitä ja analysoida :) Heti alkuu pitää muistuttaa, että se elää samanlaista elämää ku mun musamaku. Joskus tykkään enemmän pukeutuu vaik mustaan, joskus, rennommin ja joskus tykkään laittautuu melkeen viimesen päälle. Mutta tähän tällanen yleiskatsaus siitä millanen se on :)

Yleisesti haluun luoda tyylilläni, jonku fiiliksen tai kuvastaa sitä fiilistä mikä mulla on pukeutuessa ollu. Pirteempänä tykkään pukeutuu veikeemmin ja väsyneempänä meen aika perus linjalla. Yleisesti kuitenki mulla on pyrkimys tyttömäisen/naisellisen yhdistäminen rokahtavaa/asenteelliseen tyyliin. Kuten hyvin kuvastaa tuo neule ja huivi: Niittejä ja harmaata sekä kukkia ja hennon vaalean punasta. Käytännöllisyys on kanssa isoimpia asioita mitä huomioin vaatteissa. Pitää pystyy yhdistelemään mahollisimman paljon. Jos joku paita sopii vaikka vaan tiettyjen huosujen/hameen kanssa nii en mä sillon sitä hanki. 

Vaikka rakastan kuoseja, printtejä ja pitsiä niin pyrin aina pitämään asustuksen aika simppelinä.. Nyt kesän aikana oon tykästyny kaikkiin huiveihin, ja tosiaan halunnu tuon kaulakorun. En paljoa käytä koruja. Korvikset yleensä jää piiloon hiusten alle ja kaulakoruja koskaan oikeestaa osannu pitää.. En jaksa miettii nii pitkälle asuja et mitkä sopii vaatteiden kanssa. Nyt kuitenki alkanu lisäämään jotain huivia päähän, korviksia, veikeen nauhat kenkiin tai jotain vastaavaa.. Jotain mikä tekee siitä erikoisen, munlaisen. Saa vaan nähä millaseks se muuttuu tossa ku kouluvuos lähtee käyntii. Jaksaako kiinnittää niin huomioo vai lässähtääkö. Mutta ainaki tässä ku oon alkanu huolehtii enemmän itestäni nii alkanu kiinnittää huomioo ulkonäköönki ehkä enemmän.

Mulla ollu vaikeuksii TOSI paljon ulkonäköni hyväksymisessä.. Siihen voi vaikuttaa koulukiusaaminen, se että teininä pelleili mun ja mun sydämen kanssa, koska olin "nätti" tai "kaunis".. Siks en oo moneen vuoteen nähny tai halunnu nähdä peilistä et olisin kumpaakaan noista. Joskus tullu sellasii pilkahduksia, et vähän mä näytän hyvältä, mut ei nekää kauaa kestäny. Edes parisuhteissa ollu vaikee uskoo kumppanin sanoja ku on kehunu.. En oo halunnu.. Enkä osaa sanoo miks.. Nyt on tainnu alkaa asiaan tulla kuitenki muutosta! Mää toivon ettei tää kuulosta itserakkaalta koska mää tosi harvoin kehun itteeni varsinkaa tällasissa, siks tota menneisyyttäni ajattelin teille vähän avata.. Kuitenki, oon alkanu näkee ihan mukavan näkösen nuoren naisen peilistä. Välillä voin sanoa jopa ihan hyvännäkösen. Henkisen kasvun myötä tässä kesällä ku on aika paljon asioita käsitelly, pohdiskellu ja päästäny irti, niin on aikalailla tuo itsetunto kohonnu, joka näkyy just tällasis asiois :) Tajusin kanssa tänää ku Rooran kanssa juttelin, niin en nää mun menneisyyttä enää nykyään taakkana, mikä se keväällä vielä oli. Se on mulle nykyää enemmänki vaa tiukka ja haastava iso opettaja. :)


Tässä vähän ajatusmaailmaani selventämään ja antamaan lisää ajatuksia :)
Tähän taas muutamien päivien kappaleet:

Jennifer Lopez - On the Floor
Gym Class Heros - Stereo Hearts
Scorpions - Rock You Like a Hurricane
Paramore - The Only Exeption & Misguided Ghosts
Halestorm - I Miss the Missoury & Daughters of Death
Jenni Vartiainen - En haluu kuolla tänä yönä
Adele - Set the Fire to the Rain
Rihanna - Where have you been

MD kiittää jälleen tältä iltaa ja jatkaa countdownia kotiin paluuseen :) 9,8,7,6.. PÄIVÄÄ ENÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!! <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti