sunnuntai 27. heinäkuuta 2014

Pienistäkin asioista nauttimista :)

Hupsista :D (taas vaihteeks!) No, tänää taas aika ottaa itteesä niskasta kiinni ja katsoa vähän taakseen mitä kuluneen viikon aikana on oikein tapahtunu :) Pakko nauraa huonolle huumorille mut tää blogiteksti on nro. 69 XD (joo mua ei väsytä!)

Tiistaina menin aamuvuoroon, olin nukkunu vähän huonosti ku olin ihan intona iltapäivän matkasta Jykylään!! Työpäivä meni ihan jees.. pieni kooma oli päällä, mutta hommat hoitu. Oli aika kirjaimellisesti paskan täyteinen työpäivä :D Mut en ehkä avaudu siitä sen enempää, ettei herkkämahasemmat ala voida pahoin :) Itekkäli teki välil vähän tiukkaa... Mutta ei siitä sen enempää :) Töiden jälkee, menin hyvän ystävän kanssa Pasilan asemalle oottelemaan miun junaa ja vaihettiin kuulumisia samalla.

Sitten tuliki aika nousta junaan ja siinä juttelin Humppiksen kanssa jonki aikaa, ku oltii sovittu, et nähää illasta nii mietittii mitä tehää. Sit otin siinä tunnin tirsat ja tietysti olin niiden jälkee ihan sekasin ku seinäkello.. Kaupan kautta siitä sitten kotiin ja vähän freesiytyy ennen ku lähin ihanalle piknikille Humppiksen kanssa :) Rupesin nostalgioimaa, et olin viimeks käyny piknikillä jonku kanssa varmaa viimeks viis vuotta sitte, ja seki tais olla miun lapsuuden ystävä Nipsu.. Meijän piknikkii siunattiin ihanalla ilmalla, ei ollu liian kuuma, mutta lämpö kesti kanssa pitkää sillee että vasta yhentoista aikaa alko tulla viilee. Syötii siinä hyviä naposteltavia, naurettii tosi paljon (mää ainaki ihan vatta kipeenä, niinku aina) ja pelailtii korttia. Kortti peleis miulla ainaki heräs vähän kilpailuhenkisyyttä mikä on miun yks pieni pahe varsinki jos innostun paljon :D Siitä sitten ku alko tulee viilee nii jatkettii perinteisesti Timeen lauleskelemaan ja viettää iltaa :) Siel törmättii pariin muuhunki tuttuun ja oltii siinä pienel porukalla. Oli siel kanssa muutama koulukaveri, mut niillä oli näköjää vähän omat juttunsa nii ei haluttu änkee sekaan.. Oli mahtavaa olla taas muuten tutussa ympäristössä, ihanien ihmisten kanssa ja kokee olevansa taas kotona <3

Keskiviikkona sitten heräsin aikasin, ysin aikaa, et lähin yhen miun saikku jätkä kaverin (tutor tuttuja) kanssa keskutaan aamupalalle vaihtaan kuulumisia. Oli yllättävän kiva nähä koulukavereitaki näin kesällä :) Heitettii aika rankaa hoitsu huumorii ja oli huvittavaa jakaa jonku kanssa töissä tapahtuvia surkeiden sattumusten sarjoja, joka tietää millasta se oikeesti on olla sellases tilanteessa :D

Siitä lähin sitte puolen päivän jälkee Katsun kanssa minigolffaamaan Satamaan ja meil oli ihan hervottoman hauskaa :) Naurettii ku kakarat toistemme mokille ja pelattii ihan tosissaa samalla ku pelleiltii.. Otin kyllä Katsulta kahel pisteel turpaani :/ Mut meil oli hauskaa ja se oli pää asia :) Tasasta vääntöö se kuitenki oli! ( Illalla huomasin hieman kärähtäneeni, kun selästä löyty mekon rajojen mukanen nätti punottava v-kirjain :D ) Siitä otettii ihan jäätelökiskasta kunnon jäätelöt ja käppäiltii mun luo ku hain bikinit ja lähettii rantaan uimaa ja palvoo aurinkoo. Oli aivan ihanaa viettää taas aikaa raksun kanssa ja juoruta tyttöjen juttuja ja paljon muutaki <3 Oot paras hani!!


Meidän minigolfin piste taulukko. Tasasta oli ja hauskaa <3 ja tosiaan paikka oli "Lilliputti minigolf" :D


Tän tytön kesään kuuluu kunnon annos mansikkaa ja minttua :9 nomnom <3

Illalla lähin sitten Henskun kanssa ulos lauleskelemaan ja se oli kanssa miun seurana ku oottelin et näkisin viel Humppistakin, ku sillä oli omia menoja illasta, mut sovittii et nähää kuitenki jossai vaihees. Mentii Henskun kanssa Helmeen lauleskelemaa.. tai siis mie lauloin ja Hensku oli ihan liekeissä kuuntelemassa :D Oli ihanaa päästä revittelee taas lauluäänen kanssa ku ollu reeni mahollisuudet kotona vähän vähissä, ku porukat koko ajan kotona eikä ollu sillee iltavuoroja et vois reenailla aamusta. Mutta sain äänen ihan semi hyvin auki, mut ei se ihan entisensä enää ollu.. Syksyä ootellessa että pääsee taas käyttämään ahkerasti :) Ja olihan meillä ihan huippu kivaa Henskun kanssa! Juteltii syvällisiä, jopa sellasii asioita itestämme mitä ei ihan kaikille kerrota :) Käytiin kanssa bailaamassa, ku siirryttiin Timeen ja todettii et pitää joskus mennä tyylii ihan vaikka Brahan tanssimaan, ku tulee fiilis :) Huomaa, et meistäki tullu lyhyessä ajassa yllättävän läheiset <3 Ja oon siitä tosi kiitollinen koska mä oon onnelisempi siitä, että mulla on vaikka vaan muutama oikeesti hyvä ystävä, ku hirvee läjä "hyvän päivän tuttuja". Jälkimmäistä enemmän miulla täällä Espoossa, nii siks varmaa viihdyn enemmän Jykylässäki :) Humppis tuli sitte loppu illasta paikalle ja käytii vetää uus duetto, mikä ei miun omalta osalta menny ihan putkee ku väsymys paino jo jonki verran nii en ihan pysyny mukana XD Pitää sitäki alkaa harjottelemaan, jos ens kerralla muistais ihan et miten se menee..


Hensku halus ottaa miun keskiviikon asusta kuvan :) Aattelin et menis hyvin tyylin jakamisee tähän blogiin :) Pitkähihasen varmaa tunnistaa miun aikasemmasta kirjotukseksta :) Tuon alla mulla oli sellanen aika simpeli musta toppi, jonka selässä oli pitsikaistale (kerron salaisuuden: Rakastan pitsiä <3) Pahoittelen vähän kökköä puhelimen laatua :(

Torstai aamupäivästä käytii viel Humppiksen kanssa extemporee "aamukahville/teelle" Se oli mukava ylläri et ehittii viel nähä sillonki, ku alku viikosta epäiltii et ehitää näkee vaa tiistai illasta. :) Juteltii taas aikalail kaikesta taas maan ja taivaan välillä, niiku aina :D Ihanaa ku on elämässä sellasii ihmisii, joiden kanssa voi jakaa huoletta.. no.. vois melkee sanoo et lähes kaiken.. Se on ainaki mulle tosi arvokasta, koska sellasii ihmisii on harvassa, kenen kanssa saa sellasen ystävyyssuhteen rakennettuu. Ja me nyt ollaa melkee ku paita ja perse et :D (ainaki miun mielestä..)

Humppista ku olin nähny, niin törmäsin Katsuun pari minuuttia keskustassa, kun odottelin miun vanhaa työkaveria jota en ollu sitte kevään nähny. Oli ihanaa nähä sitäki :) Mentii kahville ja vaihettii puolen kesän kuulumiset siinä. Siitä vipelsin kotiin siivoomaan ja pakkaamaan ja melkee juoksin puol kuudeks asemalle bussiin, johon menin luokkakaverin kanssa. Bussissa sitte neljän ja puolen tunnin aikana vaihettii mekin puolen kesän kuulumiset ja katottii miun tabletilta Divergent - Outolintu, jonka olin koneelta sinne ladannu.. Kotona Espoossa olin sitten taas puol yhentoista aikaa ja siinä hilluin hereillä vähän aikaa, kunnes menin nukkumaan.

Perjantaina menin sitten iltavuoroon ja meillä pistettiin kokeiluun uus potilaiden jakosysteemi. Siinä kaikki talon asukkaat on jaettu tasan kaikkien vuorossa olevien hoitajien kanssa, niin ettei vkl oo niin raskas.. Ite ainaki tykkään tosta koska mulla ollu pari kertaa ku oon tässä viikonloppuja pääpainosesti tehny, nii ekaa taukoo pässy pitää vasta puoliltapäivin tai jälkee ku ei ehi aikasemmin.. Mulla vielä reistaillu noi nilkat nii se on ihan perseestä juosta ku hullu hoitamassa duuneja ku kävely vihloo.. Töistä soitin kanssa Minnalle ku miun piti mennä moikkaa sitä ens viikolla, mut tajusin et ku porukat lähtee ulkomaille nii en tiiä millon nään ne taas, nii halusin saada vähän aikaa olla viel äiten kanssa.. Porukat ku lähti tollo sopivasti viel viettää viikonloppua vaunulle, et olin ny yksin kotona tän vkl. Kotii ku tulin töistä nii kävin kaupassa, tein ruokaa ja jubailin hetken Humppiksen kanssa ennen ku menin nukkumaan.

Lauantai aamulla eli eilen koomailin keittiössä nii rakas ystäväni tietysti piristi mua heti aamusta :D Osu sopivaan ajotukseen vielä, ku olin vähän harmissani, tajuttuani kuinka vähän aikaa loppujen lopuks oon enää täällä ja viel sillee et oon porukoiden kanssa. Töihin menin sitten uudella energialla tuon kokeilun takii ja ilosena siitä tiedosta ku menin sitten duunin jälkee Serenaa riehumaan illaks parin vanhan likkakaverin kanssa. Oli aivan mahtavaa, eikä ees haitannu et olin aivan rätti ku kotiin pääsin. Menin taas sitte ihan normaaliin aikaan nukkumaan, mutta siitä huolimatta olin ihan rätti ja koomassa aamulla..

Tänä aamuna sitten heräsin kuuden aikaa ilma herätyskelloa, mutta onneks sisänen kello herätti mut paniikilla, niin sain itteni nopeesti käyntii.. Ehin töihin hyvin, mut tuntuu et aivot ei sitten luoja niinku millää käynnistyny... Okei mulla ei oo mitää valittamista ku duunikaveri jäi pitkään päivään (eli aamusta iltaan), eikä ollu nukkunu mitää viime yönä.. Olin kuitenki ihan puhki ja mun tuurilla mun potilaat sitte tykkäs nukkuu pitkää nii loppu aamusta tuli vähän kiire ku kaikki neljä jäljellä ollutta heräs samaa aikaa :S Duunin jälkee menin sitten porukoiden kanssa kauppaan, ja onneks menin!! Sain ostettuu itelleni uudet tennarit!! <3 Koska nuo miun onnettomat aidot Conssit on ihan hajoomis pisteessä.. Sain kaks ihanaa paria peräti ku ne oli tarjouksessa kympin pari, nii ostimpa suoraa kahet. Ja noi punaset vielä herätti mun huomion niihin, nii toki ne mukaan lähti :)


Etualalla on nuo minun kaks veet AIDOT, jotka ollu joskus melkee yhtä tummat ku nuo uudet mustat :D Hautaan nuo parat huomenna RIP murut ootte palvellu mua ihanan uskollisesti ja teissä on paljon muistoja. Kiitos yhteisestä matkasta mutta teidän on aika päästä lepoon kaiken sen tarpomisen jälkee mitä ollaa yhessä tehty :)

Tästä saanki aasinsillan pieneen aiheeseen tälle iltaa :) Huomasin mm. noista kengistä että kuinka oikeesti alkanu nauttimaa tosissaa pienistäki asioista. Kotona olemisen helmiä ollu nuo tuskaiset aamut joista kuitenki nauttinu ku on saanu istuu rakaan äiten kanssa aamulla keittiössä hörppimässä aamuteetä ja yrittäny herätä. Aloin lauantaina jo kaipaamaan sitä. Että olis joku jonka kanssa jakaa tollasia hiljasiakin, mutta yhteyttä täynnä olevia hetkiä. Tai se kuinka yks textariki voi saada hymyilemään ku hölmö, vaan koska siit tulee niin onneliseks. Tai se vapautunu nauru ku toisen jäätelö meinaa levitä tötteröstä. Se jaettu kauhun kiljuminen ku menee uimaan auringonoton jälkeen ku iho ihan hohkaa lämpöä ja vesi tuntuu kylmältä. Se miltä tuuli tuntuu, ku tuivertaa hiusten läpi, ku istuu ulkona ystävän kanssa (tai tuivertaa tukan naamalle ja naurat ystävän kanssa epätoivoille yrityksillesi sukia sen pois silmiltä). Se ku isäpuoli jaksaa heittää huonoa läppää, ja sille sen huonoudelle nauraa enemmän ku ite jutulle. Kaikki tällanen... Elämä osaa olla ihanaa, ku jaksaa keskittyy niihin ihaniin pieniin piristäviin, rakkaisiin, ja tärkeisiin aisoihin ja yksityiskohtiin. Kyllä mulla on kyynisyyden rippeitä tuolla takaraivossa, että kyllä se alamäki vielä alkaa jossai vaiheessa. Mut mää en haluu uskoo siihen ennen ku se tulee kohalle, nyt nautin siitä mikä on just tällä hetkellä hyvää ja ihanaa.. Se mitä tulee nii tulkoon, mutta aikanaan :)


Oon kanssa huomaanu että mulle on kasvanu ihan uudenlainen itseluottamus jopa tässä kesän aikana. Mä en oikeesti enää pelkää sitä millon se paska alkaa lentää, vaan aijon kohdata sen tällasella asenteella. Veikkaan että tää pikkutyttö on oikeesti alkanu kasvaa isoks :)

Viikon musiikkeja:

Irina - 10 kirosanaa & Vahva
Foo Fighters - The Pretender
Bon Jovi - Bed of Roses & It's My Life
Kelly Clarkson - My Life Would Suck Without You
Nightwish - Wish I Had An Angel
GirlsGeneration - RunDevilRun


MD kiittää ja kumartaa jälleen. Yritän kaapia noita niska nahkoja taas kouraan et ryhdistäytyis tän blogin kanssa taas ku en jaksa näitä raamattuja oikee usein kirjotella.. Ja pahottelen että juttua taas riitti ja jokseenki toistin itteeni. Mut näin :) Kiitti ja moro :)

1 kommentti:

  1. Kiva, että säkun oot alkanu löytää iloa pienistä asioista! :) oon itekin huomannu, että päivät ja oikeestaa kokoelämä menee paljon kivemmin/helpommin jos jaksaa nauttii arjen pienistä asioista! :)

    VastaaPoista