torstai 31. heinäkuuta 2014

Oikealla tiellä?

Heipsan taas :) Pari päivää taas menny aika sukkelasti nii aika jälleen päivitellä touhuja :)

Maanantaina jälleen oli aamuvuoro, mikä oli hyvin uuvuttava. Helle söi voimia ja ku sai juoksennella ees taas töissä nii oli aivan ihana kombo :/ Siinä päivällä Nipsu laitto sitten viestiä, et käytäskö rantsussa ku pääsen töistä. No miehän lähin ihan mielelläni :) Oli ihanaa päästä pulikoimaan viileeseen veteen ja ottamaan vähän aurinkoa :) Pelleiltiin kanssa niiku ennen vanhaa, nii ruvettii ihan nostalgisoimaa ku ollaa tolla samalla rannalla käyty joka kesä yläasteen likkaporukan kesken ja siellä on paljon muistoja. Rantsun jälkee kävin vielä vähän aikaa Nipsun luona moikkaamassa sen dogia, joka oli kasvanu ihan älyttömästi. Ihanaa ku pieni muisti mut vielä ku sekos onnesta ku pääsin ovesta sisää :D Ihanaa ku joku riemuitsee noin paljon miun näkemisestä, ettei meinaa jaloillaan pysyä :D Sieltä tulin sitten porukoille kotii, ja olin vaa loppu illan ja yritin päästä ajoissa vaihteeks nukkumaan. Pääsin ihan hyvissä ajoin siitä nukkumaan ja nukuinki yllättävää kyllä ihan hyvin vaihteeks :)

Eilen tiistaina sitten oli putken viimenen aamu!! Olin aamulla ihan fiiliksissä ja heräsin jopa just ennen herätyskelloo o.o Töissä meni mukavan rennosti, mutta silti tuntu et vuoro kesti ikuisuuden. Sieltä ku pääsin nii pinkasin kotii ja nukahin pariks tunniks koneen ääree sitte :D Vähän väsytti! Siitä nousin syömää ku porukat oli tullu kotii ja äitee sopivasti tehny ruokaa :) Porukoilla asumisen etuja <3 Siitä sitte ku olin syöny nii laittauduin vähän etten näyttäny ihan vasta heränneeltä ja lähin hyvän ystävän kanssa kattoo uusinta Transformers leffaa :) Oli ihan mahtava ja vaikka oli 3D:nä nii ei ollu kauhee pettymys! Normaalisti mitä muutamii suostunu kattoo nii niis ollu vaa korkeintaa pari kohtausta joissa siit on iloo, mut toi leffa oli ihan luotu sitä varte :) Eli tykkäsin tosi paljon ja suosittelen!! Siitä sitten kömmin myöhää kotii ja roikuin koneella hetken aikaa ja menin sitte nukkumaan.

 Yöllä kävi hauskasti. Laitoin napit korviin ja sieltä Bon Jovia käydessäni nukkumaan, jotta saisin ajatukset rauhottumaan. No aina ku havahduin yöllä (muutaman kerran) nii tajusin hämärästi ennen uudestaa nukahtamista, että joka kerralla mun korviin soi Alwaysin kertosäe :) Siis jokaisella kerralla... Aamulla havahduin lopuks tarpeeks et otin kuulokkeet pois ja sammutin soittimen ennen kun jatkoin unia.

Tänää nukuin sitte tosi pitkään. Oli ihanaa ku ei tarvinnu herätä herätykseen vaan sai nousta ku tuntu, et olis nukkunu tarpeeks. Siitä sitte miun hyvä kaveri tuli käymää miun luona, pelailtii korttia ja jubailtii niitä näitä. Oli kiva nähä pitkästä aikaa ja päästä mätkii kortteja :) Samalla tuli kuunneltua paljon kaikkee hyvää vanhempaa musiikkia ja jatkoin myös aina tähän iltaa asti :) Nostalgiaa <3 Siinä sitten valmistelin itelleni tekemistä seuraavaks päiväks ja oottelin että porukat tulee kotii jonka jälkee lähettii äiten kanssa shokki hoitaa mua lenkille.. Lähettiin siis kävelylle samalla ku ulkona jyris tosi paljon mutta ei viel salamoinu. Sopivasti alko kanssa sataa vettäki ja kastuttiiki vähän, mut se oli tosi mukavaa. Puhuttii paljon ihmissuhteista äiten kanssa kuten ystävistä ja varsinki meijän välisestä ja harmiteltii kui nopeesti kesä on menny..

 Ite en tiiä itse asiassa olisinko riemuissani vai harmissani siitä et kesä menny nopeesti.. Ku toisaalta jotku ihmissuhteet on lähentyny ja toiset kärsiny..  Mutta tätä se elämä kai sitten on näiltäki osin.. Harmittaa eniten se, että muutin Jyväskylää nii osa Espoon suhteista kärsi siitä. No sain vuoden aikana hyvin haalittua turvaverkkoa ja ihania ystäviä ympärilleni ja löysin paikan ja piirit joissa olin oikeesti onnellinen. Sitten tulin kesäks tänne, niin osa niistäki suhteista sitten kärsiny :( Ja se ku oon täällä Espoossa niin saan sitten tosi huonosti Espoon kavereita kiinni kehen haluis yrittää saada paremmat välit taas.. Ei mee ihan putkee.. Toisaalta on mulla esim. just äiten kanssa ja parin muutaman jo rakkaan Jykylä ystävän kanssa välit parantunu, koska ollaa pidetty hyvin yhteyttä.. Onhan se pieni lohtu :) Kai osa näistä ystävyyssuhteista, jotka on menny huonommiks, nii kai tarkotettu sitte väliaikasiks ja disconectaa aikanaan.. Puhelinhan ja face kyllä toimii molempiin suuntiin, että toki muhunki saa ottaa yhteyttä ja ystävyyteen tarvitaan se kaks ihmistä, kuten myön kommunikointiin... Yksinää ei pysty ihmeitä tekemään.. Mutta illan aiheeseen..




Ainoo syy miks oikeestaa enään katson ajassa taaksepäin on se ku katon mitä oon oppinu, tai ku otan siitä oppia.

Mulle eräs ihminen sano kerran ettei menneisyys määritä sitä keitä me ollaan. Mun mielestä hän oli väärässä. Menneisyys on kuitenki se mistä me opitaan, mikä on meitä kasvattanu, mistä koulutöissäkin pitää reflektoida, että mistä on tultu tän hetkiseen pisteeseen. Itelläni on voimakas menneisyys, joka todellakin on vaikuttanu siihen kuka musta on tullu, vaikka nykyhetki muokkaa sitä koko ajan. Mutta seki on kohta jo menneisyyttä. Tää blogikin on jo menneisyyttä kun julkasen tän. Oon huomannu itessäni viime aikoina paljon henkistä kasvua, mitä tää miun blogi on edes auttanu, koska mulla on ollu tilaa ajatella. Jos esim katsoo mun blogia vaikka viime vuodelta, niin teksteissä on paljon erilaista sävyä, ulkokuori on muuttunu ja tekstin sisältökin on kehittyny. Niistä huomaan itessäni tapahtuneen kasvun.

Toinen mistä huomaa on se, että nykyään kun katson taaksepäin omia jalan jälkiäni mitä oon kulkenu, niin en voivottele kaikkea sitä paskaa minkä oon läpi käyny. Sille itsesäälille oli myös omat askeleensa. Nykyään katson taaksepäin sitä kaikkea elämänrikkautta ja opetuksia, joita se on mulle antanu. Toki ne on ollu todella vaikeita paikkoja mulle ja välillä ollaan oltuki melkee murtumispisteessä, mutta sieltä on noustu. Saatan kuulostaa itserakkaalta, mutta uskallan jopa sanoa että oon ylpee itestäni kun katon mistä oon vaikka just vuos sitte lähteny ja missä olen nyt. Oon luonu katseeni eteenpäin kohti tulevaa ja toivon että se

Välillä oon miettiny että oonko menossa oikeesti ees oikeeseen suuntaan päin, vai oonko ihan hako teillä?? Oon ollu todella eksyksissä oman paikkani, ja oman itteni kanssa. Mutta ku opettelin seuraamaan intuitiotani ja ennen kaikkea sydäntäni nii musta tuntuu että kai sitä ollaan menossa oikeeseen suuntaan. Tai ainaki siihen mihin uskon haluuvani mennä. Jos joudun harhateille, niin uskon että mulla on sellasia ihmisiä ympärilläni, jotka tarttuu mua kädestä ja pysäytää mut ja ehkä jopa ohjaa jatkamaan oikeeseen suuntaan. On toki joitain asioita, mistä ei oo ihan varma että mihin suuntaan ollaan menossa, mutta uskon että se selviää ainakaan. Ku kaikkea ei ookaa ees hyvä tietää etukäteen, mitä tapahtuu.


Pientä itseni toistamista tulee tässä, mutta no.. miulle tärkeitä huomioita..

Aattelin ehkä vielä vähän toistaa itteeni, mutta tää on lähellä sydäntä ja iso asia mulle nii siitä jaksaa jauhaa :D Oon suurimman osan tuosta kasvusta, josta puhuin, käyny läpi oikeestaa nyt ku oon löytäny sen oman itteni. Jestas ku sitä sai kaivella :D Mää oon huomannu kanssa, että oon alkanu rohkeemmin tuomaa porukoilleki esiin sitä millanen musta on nykyää kouliutunu. Silti on viel joissain porukoissa/joidenki kavereiden kanssa, et on enemmän se entinen ittensä, ku nykynen aito. Mutta sitäki voi kehittää vielä :) En malta oottaa että pääsen taas Jyväskylään ihan kotiin, että ei tarvii enää tällasia miettiä.. Saa vaan olla ja ihmetellä maailman menoa sellasena kun on :)

Sellasta kanssa sanon viel tähän, että vaikka oon tosi avoimesti kirjottanu tänne, niin en ole ihan kaikesta kirjottanu ja kertonu. Kuitenki moniin asioihin liittyny muitakin ihmisiä ja luonnollisesti sitä kautta jättäny joitain asioita pois suojellakseni myös heidä yksityisyyttään. Jotkin asiat ollu kanssa sellasii, etten oo kokenu tarpeelliseks mainita omani ykstyisyyteni (tai laiskuuteni :D) takia. Täällähän oikeestaa kaiken tän aikaa oon saanu olla aidoimmillani, mistä oon heijastanu sitä sitten ihan elämääni 

Loppuu viel näiden parin päivän musiikkeja:

Adele - Rolling in the Deep & Set Fire to the Rain
Bon Jovi - Always & Bed of Roses
The Police - Every Breath You Take
Sean Kingston - Fire Burning
Poison - Nothin' But a Good Time

MD kumartaa ja kuittaa :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti